Rozważanie 2 Listu do Koryntian. Wykład Pawła Jurkowskiego wygłoszony w Wejherowie przy okazji niedzielnego nabożeństwa.
Zakładki
Transkrypcja
Przepisywanie pliku audio jest automatyczne, dlatego zawierać może błędy, literówki i służy raczej do odnajdywania danego fragmentu kazania, niż do czytania go w formie tekstowej.
00:00:00
2 list do koryntian rozdział 12.
00:00:04
I przeczytamy wiersze od 7 do 10.
00:00:09
Apostoł Paweł mówi.
00:00:12
Abym nie wynosił się.
00:00:16
Z nadzwyczajności Objawień.
00:00:21
Został mi dany cierń w ciało.
00:00:26
Posłaniec szatana.
00:00:30
Aby mnie policzkowa.
00:00:33
Dosłownie bił pięściami.
00:00:39
Abym nie wynosił się ponad miarę.
00:00:45
W tej sprawie trzykrotnie prosiłem pana, aby odstąpił ode mnie.
00:00:54
I powiedział mi.
00:00:57
Wystarczy ci moja łaska?
00:01:01
Bowiem moja moc.
00:01:04
Jest doskonała albo w całej pełni okazuje się.
00:01:12
W słabości.
00:01:18
Najchętniej będę się chlubił ze swoich słabości.
00:01:24
Aby we mnie zamieszkała moc Chrystusa.
00:01:29
Dlatego mam upodobanie w słabościach.
00:01:34
W zniewaga.
00:01:36
W potrzebach.
00:01:38
W prześladowaniach.
00:01:41
W ucisk Ach dla Chrystusa.
00:01:44
Bo, gdy Jestem słaby?
00:01:48
Wtedy Jestem mocny.
00:01:59
Chrześcijańskiego życia.
00:02:04
Kiedy Jestem słaby?
00:02:08
Wtedy Jestem mocny.
00:02:13
Nasz pan wie?
00:02:17
Zrównowa, rzadz nasze życie.
00:02:22
Jeśli doświadczali, byśmy tylko sukcesu?
00:02:33
Bardzo łatwo moglibyśmy stać się, zarozumiali i wyniośli.
00:02:41
Więc Bóg.
00:02:42
Pozwala nam również ponosić porażki.
00:02:48
I dźwigać różne brzemiona.
00:02:53
Cierpienie jest narzędziem, którego Bóg używa do budowania bogobojnego charakteru.
00:03:03
O tym Apostoł Paweł bardzo wyraźnie mówi w liście do Rzymian w 5 rozdziale.
00:03:09
Od 3 do 4 wiersza, gdzie również używa tego terminu chlubimy się.
00:03:16
Mówi chlubimy się w uściskach.
00:03:20
Wiedząc, że ucisk wyrabia wytrwałość.
00:03:28
A wytrwałość wyrabia wypróbowanie.
00:03:34
Wypróbowanie zaś wyrabia nadzieję.
00:03:39
A więc Paweł przechodzi od ucisków różnego rodzaju trudności, bolesnych doświadczeń.
00:03:48
Do nadzieji.
00:03:51
Jest pewien proces dochodzenia do miejsca nadziei w naszym życiu. Kiedy Biblia nt. Kiedy używa słowa Nadzieja to nie mówi.
00:04:01
Wiecie o takiej nadzieji, jakiej my czasami potocznie mówimy. Mam nadzieję, że się nie spóźnię, ale się spóźniłem. No nie wyszło mi tak.
00:04:09
Mam nadzieję, że zupa będzie gorąca i podali, ale coś tam coś zadzwoniło o znowu zimna zupa, czyli mamy nadzieję.
00:04:19
Ale no różnie to bywa.
00:04:21
Nie nie, kiedy nowy testament mówi o nadziej.
00:04:25
To mówi o naszym oparciu się na tym, co Bóg obiecuje i czytamy, że nasza Nadzieja nie zawodzi.
00:04:36
A więc mówimy tutaj o?
00:04:39
Nadziei, która jest pewną nadzieją?
00:04:44
Która jest zagwarantowana przez Prawdomównego Boga.
00:04:50
I Paweł, mówisz, że Uciski?
00:04:57
Które prowadzi nas do miejsca położenia całkowitej ufności w Bogu.
00:05:08
Z pewnością.
00:05:10
Apostoł, Paweł był człowiekiem o bogatym, chrześcijańskim charakterze.
00:05:17
Ponieważ pozwalał Bogu się kształtować w bolesnych doświadczeniach, których mu nie brakowało.
00:05:28
Mam nadzieję, że jak razem tutaj studiujemy ten 2 list do koryntian już od ponad chyba roku.
00:05:34
To widzicie, ileż ten Apostoł wycierpiał?
00:05:39
Stillo masz z iloną z iloma przeciwnościami musiał się zmagać.
00:05:49
Obserwując skaliste brzegi oceanu, nie możemy tego zrobić u nas, ale macie dostęp do takich filmów, które pokazują skaliste brzegi oceanów, jeśli się im przyjrzycie, to zauważycie, że skały są ostre.
00:06:09
W tych cichych zatoczkach.
00:06:13
Gdzie fale nie docierają, tam jest dużo ostrych skał.
00:06:17
Natomiast skały są wypolerowane, wygładzone wszędzie tam, gdzie uderzają o nie fale.
00:06:31
Bóg używa fal.
00:06:34
I wichrów życia.
00:06:36
Aby nas wypolerować.
00:06:40
Jeśli tylko mu zaufamy i pokornie mu się poddamy.
00:06:47
Pamiętacie patriarchę Jakuba, który wracając od swojego teścia labana?
00:06:57
Nad potokiem Jabo toczył bój.
00:07:04
Zmagał się z Bogiem.
00:07:08
I czytamy, że zwyciężył.
00:07:12
Człowiek walczył z Bogiem i zwyciężył, ale jakież to było zwycięstwo?
00:07:21
To było jego.
00:07:23
Złamanie to było doświadczenie jego.
00:07:27
Słabości i potem po tym zmaganiu czytamy, że Jakub coe?
00:07:33
Kulał już do końca życia, utykał, pamiętając o zmaganiu z Bogiem i o tym zwycięstwie.
00:07:44
Przedziwne zwycięstwo.
00:07:48
Bóg nie utykał.
00:07:51
Bóg wyszedł cało.
00:07:54
A Jakub zwyciężył i kulał.
00:07:57
Do końca życia.
00:08:00
Doświadczał Boga w nowy sposób.
00:08:03
Ale miał w swoim ciele pewne bolesne przypomnienie tego spotkania z Bogiem i zmagania.
00:08:11
Apostoł Paweł mówi o sobie, że miał Wielkie Objawienia.
00:08:15
Bardzo możliwe, że w tych pierwszych wierszach tego rozdziału, kiedy mówi, znałem człowieka mówi o sobie po prostu w taki skromny sposób, nie chcąc się wynosić, nawet mówiąc o tym, co przeżył.
00:08:28
Nie jesteśmy tego pewni, więc nie upieramy się przy tym, ale bardzo możliwe, że mówił o sobie, ponieważ tutaj dalej przechodzi od 7 wiersza już wyraźnie do siebie i mówi z powodu wielkich objawień.
00:08:43
Które miałem.
00:08:46
W moje ciało został wbity dokuczliwy cierń.
00:08:54
I niewiele stwierdzeń w piśmie świętym.
00:08:57
Wywołało tyle uczonych dyskusji.
00:09:03
Co właśnie ten cierń?
00:09:06
Co dokładnie przydarzyło się Pawłowi?
00:09:11
Jest to trudne do ustalenia.
00:09:14
Grecki termin cierń.
00:09:17
Oznaczał coś szpiczasta go?
00:09:21
I był używany w odniesieniu do różnych rzeczy, począwszy od Pala, na który nabijano przestępców. To właśnie jest to słowo z sko loops.
00:09:34
W języku greckim mogło oznaczać pal na, który nabijano człowieka, więc Paweł może powiedzieć, Pal został wbity. W moje ciało może być taki obraz.
00:09:46
Jak również to słowo mogło opisywać.
00:09:51
Cokolwiek ostrego?
00:09:53
Haczyk na ryby.
00:09:56
Ostry kolec.
00:10:01
Ponadto dodatkową trudność stanowi zidentyfikowanie ciała, o którym Paweł mówi, ponieważ to słowo tutaj sarex greckie słowo ciało może odnosić się do fizycznego ciała. Najczęściej tak było.
00:10:18
Ale też widzimy, że Paweł używa tego słowa bardzo często w swoich listach, mówiąc o tym, co grzeszne w ludzkiej naturze.
00:10:30
Mówiąc o tym cojest?
00:10:32
Skażone grzechem to jest ułomne i światowe.
00:10:38
Niektórzy więc widzą w tym cierpieniu w jego ciele jakieś prześladowania dokuczliwych ludzi, duchowe zasadzki lub nawet cielesne pokusy.
00:10:53
Niektórzy utożsamiają ten cierń z dokuczliwymi Żydami, którzy wszędzie przysparza li Pawłowi kłopotów i ucisków.
00:11:03
W starożytności nazywano takich ludzi kolcem w oku albo właśnie cierniem w boku. I o tym możecie przeczytać w księdze liczb 33 pięćdziesią.
00:11:16
Złego 23, 13 sędziów 2 3 i ezechiela 28 24. Ze względu na czas podaje tylko referencji. Nie czytam, ale tam właśnie takie wyrażenia się pojawiają w odniesieniu właśnie do ludzi, którzy stanowili jakiś jakieś wrogie siły przeciwności.
00:11:39
A więc Paweł mógł mówić w przenośni o tych, którzy nieustannie przeszkadzali mu w jego posłudze, ale myślę, że jest to bardzo mało prawdopodobne. Ponieważ Paweł, jak widzimy, modlił się.
00:11:56
Żeby to od niego zostało zabrane?
00:12:01
Więc pytanie, czy Paweł modlił się o to, żeby nie miał przeciwników w służbie? Paweł wiedział, że taka służba, do jakiej Bóg go powołał.
00:12:13
Jest związana z licznymi przeciwnikami, gdzie nie poszedł.
00:12:18
To byli przeciwnicy.
00:12:20
Czy to uciążliwi Żydzi, którzy go, którzy deptali mu po piętach i go atakowali, czy też poganie, którym nie podobało się to poselstwo Ewangelii, które głosił, a więc bardzo wątpię, że to był ten cierń w jego ciele.
00:12:40
Inną możliwością jest powracająca fizyczna dolegliwość.
00:12:48
Wyrażenie, kolec w ciele czy cierń w ciele był powszechnym określeniem w czasach Pawła na przejmujący fizyczny ból.
00:13:00
Co więcej, najczęstszym zastosowaniem słowa sarex, czyli ciało jest odniesienie do tego, co materialne lub fizyczne.
00:13:12
Potocznie najczęściej tak było używane chociaż tak jak mówię, Paweł czasami używał go w odniesieniu do naszej grzesznej natury.
00:13:21
Wielu tutaj przywołuje słowa Apostoła Pawła z listu do Galacjan, gdzie trzykrotnie Apostoł Paweł mówi o jakiejś swojej fizycznej słabości związanej najprawdopodobniej z jakimiś problemami ze wzrokiem w galacjan 4 14 mówi, że moja słabość i tutaj używa słowa, które można tłumaczyć też jako choroba dolegliwość. To jest to samo słowo mówi moja słabość.
00:13:50
Czy choroba była dla was próbą?
00:13:54
Kiedy Paweł przyszedł do galactic, przyszedł fizycznej słabości w jakiejś dolegliwości mówi, wiem, że to było dla was próbą. Nie było wam łatwo słuchać takiego schorowanego Apostoła, który mówił o wspaniałości Ewangelii, a jednocześnie był takim w kiepskim, fizycznym stanie.
00:14:13
Widzimy, że wcześniej Apostoł Paweł został ukamienowany, więc to mogło być też pozostałością. Jeszcze mógł być pełen blizn ran po tym kamienowanie.
00:14:25
Którego wcześniej doświadczył.
00:14:28
W 4 15. Galacjan mówi, wy łupili byście sobie oczy, gdybyście tylko mogli mówi to wy byście wy łupili sobie oczy i mi je oddali.
00:14:39
Co może sugerować, że Paweł miał jakieś poważne problemy ze wzrokiem i widział, że galacjanie go tak ukochali i tak mu współczuli, że daliby mu swoje oczy, gdyby tylko mogli i kończąc ten list Paweł mówi, zobaczcie, jakich wielkich liter używam, pisząc do was własnoręcznie.
00:15:02
6 11.
00:15:05
A więc mamy tutaj te 3 wzmianki. W liście do Galacjan, które mogą sugerować, że Paweł tutaj miał jakąś poważną dolegliwość związaną ze wzrokiem.
00:15:15
I też widzimy, że Paweł nie pisze swoich listów, zazwyczaj tylko dyktuje je komuś, a czasami na końcu i czytamy, wielkimi literami się podpisuje.
00:15:25
Więc to też może wynikać z jakiś tego typu problemów. To oczywiście są mówię domysły, chociaż nie są bezzasadne. Dlatego tak też je przedstawiam.
00:15:37
I dobrze, że Apostoł Paweł nie powiedział.
00:15:42
Czym była jego cielesna udręk?
00:15:45
Bo wtedy byśmy to zawęzi i do tego najprawdopodobniej gdyby ktoś to miał coon no to wtedy no tak, ja też mam ten cierń, ale tutaj Paweł właśnie nie mówi, nie podaje nam szczegółów.
00:15:59
Po prostu mówi o jakimś jakiejś bolesnej udręce, która mu towarzyszyła i ten grecki termin dręczyć tak jak powiedziałem, dosłownie oznacza uderzać pięściami.
00:16:16
Nie tylko policzkowa jjak tu nas łagodnie przetłumaczyli.
00:16:20
Ale tutaj mamy obraz szatana brutalnego przeciwnika, który uderza Pawła pięściami.
00:16:31
A więc Bóg ewidentnie pozwolił by Szatan boleśnie dręczył Pawła, tak jak w starym testamencie pozwolił by Szatan dręczył hioba.
00:16:45
Chociaż nie rozumiemy w pełni pochodzenia zła.
00:16:50
Ani wszystkich celów, jakie Bóg miał, kiedy pozwolił na pojawienie się zła na świecie. Wiemy, że Bóg może wykorzystywać nawet zło.
00:17:05
Dla naszego dobra.
00:17:07
I dla swojej chwały.
00:17:12
Użyta w 7 wierszu. Konstrukcja gramatyczna wskazuje na częste uderzenia albo ciągłe boleści.
00:17:26
Nieustannie Paweł doświadczał bólu związanego z obecnością tego ciernia w jego ciele cierń Pawła nie był jakimś pojedynczym epizodem.
00:17:39
Ból, którego Paweł doświadczał, był albo stały.
00:17:44
Albo powracający często powracający.
00:17:49
Paweł nazywa ten cierń posłańcem szatana.
00:17:54
Co skłania niektórych do twierdzenia, że Paweł znajdował się pod atakiem jakiegoś demona.
00:18:02
Jednak zauważmy, że Paweł nie walczy z szatanem.
00:18:07
Ani nie gromi szatana.
00:18:11
Co robi Paweł?
00:18:13
Paweł zwraca się do swego pana?
00:18:18
Którym nie jest szafa?
00:18:20
Zwraca się do Pana Jezusa?
00:18:23
Modli się do Jezusa, aby on odsunął od niego tego szatańskiego posłańca.
00:18:32
Jednak okazało się, że powodem tych szatańskich udręk.
00:18:41
Zachowanie Pawła od zarozumiałości.
00:18:47
Zapobieżenie przed jego w zbiciem się w pychę.
00:18:52
Czy dosłownie wynoszenie się nad innych?
00:18:58
Czyli ten cień w rezultacie miał korzystny efekt?
00:19:05
Paweł mówi o tym dwukrotnie. Na początku i na końcu 7 wiersza. Zauważcie.
00:19:12
2 razy to powtarza.
00:19:14
Jaki był cel tego ciernia?
00:19:17
Żeby go zachować przed wynoszeniem się nad innych.
00:19:24
Mamy, więc tutaj wyraźne stwierdzenie.
00:19:27
Pozytywnych skutków szatańskiej intrygi.
00:19:34
Gdzie więc w tym wszystkim mieści się Szatan?
00:19:39
Jeśli nie jest on głównym sprawcą?
00:19:43
To jaka dokładnie jest jego rola?
00:19:47
Winnych miejscach 2 listu do koryntian widzimy szatańską aktywność.
00:19:54
W 2 rozdziale 11 wierszu. Widzimy, że Szatan zastawia zwodnicze sidła na wierzących.
00:20:03
W 4 rozdziale i 4 wierszu czytamy, że zaślepia umysły niewierzących.
00:20:10
Aby im nie świeciło światło Ewangelii?
00:20:14
Czyniąc siebie Bogiem tego świata czy tego wieku?
00:20:19
W 11 rozdziale i 14 wierszu czytamy, że podszywa się.
00:20:25
Pod postać Anioła światłości.
00:20:30
I w 15 wierszu używa swoich sług.
00:20:34
Aby zwodzić ludzi i mieszać robić zamęt w Bożym kościele.
00:20:43
Tutaj natomiast w tym wierszu.
00:20:46
Szatan jest Bożym narzędziem w.
00:20:50
Przygotowaniu Pawła do efektywnej służby.
00:20:56
Nie oznacza to, że jest on chętnym narzędziem. To nie oznacza, że on chce coś dobrego dla Boga zrobić. Absolutnie nie.
00:21:06
Jego intencja jest zła.
00:21:10
Natomiast suwerenny Bóg.
00:21:13
Wykorzystuje nawet szatańskie zawzięte okrucieństwo.
00:21:21
Aby uczynić coś dobrego?
00:21:27
Mam nadzieję, że to jest.
00:21:29
Coś co z łaski Bożej coraz lepiej będziemy widzieli.
00:21:33
W naszym życiu.
00:21:35
Bożą suwerenność.
00:21:39
W obliczu wszystkiego, co się dzieje?
00:21:43
Bożą możliwość.
00:21:45
Wykorzystania wszystkiego, cokolwiek ma miejsce dla dobra człowieka.
00:21:52
I dla chwały Bożego imienia.
00:21:55
Jest nam to bardzo trudno często zobaczyć, zrozumieć, zaakceptować.
00:22:02
Ale Bóg się takim nam prezentuje w swoim sł.
00:22:07
Jako tym, który jest w stanie we wszystkim, cokolwiek by to nie było we wszystkim współdziałać ku dobremu.
00:22:17
Z tymi wszystkimi, którzy są według jego zamysłu powołani ze wszystkimi, którzy go kochają.
00:22:26
Ze wszystkimi, którzy w nim pokładają ufność?
00:22:31
Wiersze od 9 do 10 dają nam jasno do zrozumienia, że czymkolwiek było to bolesne doświadczenie.
00:22:41
Utrudniało ono życie i służbę Pawła w krzewieniu Ewangelii w pewien sposób utrudniało.
00:22:49
Szatan chciał u dręczyć Pawła.
00:22:52
I powstrzymać jego owocną służbę?
00:22:57
Ale mądry Bóg.
00:22:59
Wszechmogący suwerenny Bóg zamierzał wykorzystać szatańskie ataki dla dobra Pawła.
00:23:08
Jako prewencję.
00:23:11
Przeciwko podnoszącej się pysze.
00:23:16
Mamy takie powiedzenie, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć.
00:23:26
Ono bardzo prawdziwe w odniesieniu do naszej ludzkiej zarozumiałości.
00:23:33
Która kiedy zostanie rozbudzona?
00:23:36
Jest bardzo trudna do poskromienia.
00:23:40
Jak człowiekowi uderzy do głowy na własnym punkcie bardzo trudno jest mu to.
00:23:46
Wybić z głowy.
00:23:50
Nawet pobożni ludzie.
00:23:53
W wyniku swoich niezwykłych duchowych doświadczeń mogą ulec pokusie, by myśleć o sobie zbyt wiele.
00:24:06
Muszę być chyba wyjątkowy, skoro mam takie doświadczenia z Bogiem.
00:24:12
Skoro Bóg mi dał oglądać, czy brać udział w takich niezwykłych wydarzeniach.
00:24:22
Paweł miał wiele duchowych doświadczeń.
00:24:25
Bóg czynił przez niego wielkie cuda.
00:24:29
I Paweł był zagrożony pychą i o tym nam wyraźnie otwarcie mówi.
00:24:36
Cierń został wbity w jego ciało dla jego dobra.
00:24:42
Po to by nie dopuścić, by Paweł wzbił się w pychę.
00:24:47
Apostoł, Paweł w pychę.
00:24:53
Ha jednak Paweł sam to wyraźnie przyznaje.
00:24:59
Nie wiem, czy pamiętacie historię?
00:25:02
Króla u z jasza w starym testamencie jest zapisana w 2 księdze kronik w 26 rozdziale.
00:25:12
Czytamy tam, że u Ziarz miał 16 lat, gdy objął królewską władzę.
00:25:20
I panował jeruzalemie przez 52 lata, jeden z najdłużej panujących królów.
00:25:28
I czytamy, że czynił on to co prawę w oczach.
00:25:33
Pana ja chcę.
00:25:35
Szukał yahwe, dopóki żył zachariasz, który go uczył bojaźni przed Bogiem.
00:25:42
A dopóki szukał yahwe czytamy, że Bóg darzył go powodzeniem.
00:25:49
Jego sława rozeszła się daleko cudownej, bowiem doznawał pomocy czytamy. Aż doszedł do takiej potęgi i coś się stało wtedy.
00:26:02
Czytamy, że gdy zaś doszedł do potęgi, jego serce wbiło się w pychę ku jego własnej zgubie.
00:26:13
I sprzeniewierzył się yahwe swojemu Bogu.
00:26:21
Wszedł do przybytku.
00:26:25
Aby złożyć jak kapłan ofiarę S kadzidła na ołtarzu kadzenia.
00:26:31
Kapłan azari aż a z nim 80 odważnych kapłanów yahwe wystąpili przeciwko królowi Ozjasz owi.
00:26:41
Ujj aż rozgniewał się na kapłanów i coś się stało.
00:26:46
Został uderzony trądem przez Boga w Bożej świątyni czytamy, że Tront wystąpił na jego czoło.
00:26:56
I wtedy się przeraził.
00:27:00
I czytamy, że został trędowaty aż do swojej śmierci.
00:27:07
I mieszkał w domu od osob nio Nym dla trędowatych.
00:27:13
Gdyż był wyłączony ze świątyni yahwe.
00:27:20
Boży pobożny człowiek, król, który tyle dobrego zrobił.
00:27:26
Którego Bóg tak wzmocnił, że doszedł do takiej potęgi.
00:27:33
Doznawał bowiem od Boga cudownej pomocy.
00:27:36
I co.
00:27:38
Zamiast pokornie dziękować Bogu zamiast czcić Boga, który dał mu taką łaskę i taką moc i takie doświadczenia to jego serce wbiło się w tył.
00:27:52
Iluż to ludzi?
00:27:54
Którym Bóg okazał łaskę, których obdarzył jakimś dobrem.
00:28:00
Zamiast jeszcze bardziej kochać Boga i służyć mu w zbili się w pychę.
00:28:07
Zaczęli myśleć, że są niewiadomo. Kim?
00:28:12
Że są lepsi od innych, bo Bóg ich tak pobłogosławił.
00:28:19
Są podobni do UE z jasza.
00:28:22
Stają się trędowaci i bez użyteczne.
00:28:25
Muszą być oddzieleni od świątyni pańskiej.
00:28:34
Apostoł Paweł.
00:28:36
Z perspektywy wielu lat licznych doświadczeń i głębokiej refleksji.
00:28:43
Patrzy na swój cierń i mówi o korzyściach płynących z tego nieustającego cierpienia, które mu towarzyszyło.
00:28:54
Kiedy pomyślimy, ile Paweł miał pracy?
00:28:58
Ile listów do napisania.
00:29:02
Ile podróży.
00:29:03
Pieszych do odbycia.
00:29:07
Ile Kazań wygłaszał w różnych miejscach.
00:29:10
Zbory, które odwiedzał niebezpieczeństwa, które musiał stawiać czoło podczas podróży podczas służby.
00:29:20
Myślę, że rozumiemy jakim ogromnym wyzwaniem był ten nieustający ból, który mu towarzyszył cokolwiek to było, jakikolwiek był to rodzaj cierpienia, którym go Diabeł jak pięściami ciągle bił.
00:29:37
Jakimś musiało być to dla niego trudem.
00:29:41
I nic dziwnego, że na początku, kiedy to przyszło na niego, czytamy, że trzykrotnie modlił się, aby to zostało zdjęte.
00:29:50
I nie wiemy, czy to trzykrotnie oznacza dosłownie, że 3 razy się modlił i nie wiemy czy to było w jednej modlitwie 3 razy prosił czy 3 przy 3 różnych okazjach czy to 3 po prostu oznacza, że nieraz, że wiele razy się modlił to nie jest jednoznaczne tutaj w każdym bądź razie czytamy, że modlił się wiele razy nie raz.
00:30:11
Nie 2, ale przynajmniej 3 razy.
00:30:14
Żeby to zostało od niego usunięte, żeby nie musiał z tym żyć, żeby nie musiał się z tym zmagać.
00:30:24
I chyba to rozumiemy. Chyba też wszyscy tak zaczynamy, kiedy przychodzi jakiś ból, kiedy przychodzi jakieś zmaganie, kiedy przychodzą trudności, kiedy przychodzi cierpienie.
00:30:35
Nasza pierwsza reakcja Boże, Zabierz to Boże, nie chce tego, panie, Weź to zmień, weź coś z tym zrób, żeby tego nie było.
00:30:46
Kiedy Bóg?
00:30:48
Dopuszcza cierpienie do naszego życia.
00:30:51
Możemy do niego podejść na różne sposoby.
00:30:56
Niektórzy ludzie, kiedy przychodzi cierpienie?
00:31:01
Czują się zawiedzeni przez Boga.
00:31:05
Stają się zgorzkniali obwiniają Boga za to, że pozbawił ich tego, czym do tej pory się cieszyli.
00:31:14
Czy to zdrowie, czy to jakieś materialne dostatki? Co by to nie było?
00:31:21
Inni w ogóle załamują się i porzucają wiarę w dobrego Boga mówią Bóg nie może być dobry, skoro coś takiego mi się przydarzyło.
00:31:32
Skoro na mnie coś takiego przyszło?
00:31:37
Jeszcze inni zaciskają zęby, przyjmują postawę cierpień and nizej determinacji i zdecydowania, by jakoś przetrwać.
00:31:50
Tak długo, jak będzie trzeba.
00:31:53
I chociaż jest to dzielna postawa.
00:31:56
To jednak zazwyczaj z czasem prowadzi do nerwowego załamania i duchowej goryczy.
00:32:05
Apostoł Paweł prezentuje inne podejście.
00:32:09
W pierwszej kolejności modlił się o wy ratowanie go z tej sytuacji. O zachowanie go od ciosów szatana.
00:32:20
I to jest rzeczą całkiem normalną i właściwą, że chrześcijanin dotknięty cierpieniem modli się o Boże Boży ratunek o Boże uwolnienia o zabranie tego z jego życia nie ma w tym nic niewłaściwego.
00:32:36
Czytamy, że Paweł 3 razy o to błagał pana.
00:32:41
Paweł natomiast nie wiedział, czy ten cierń w jego ciele był chwilową próbą, tylko od Boga.
00:32:49
Czy też był trwałym doświadczeniem, z którym będzie musiał nauczyć się żyć.
00:32:58
I odpowiedź, jaką Paweł otrzymał od pana?
00:33:02
Niewątpliwie na początku nie była tą, na którą liczył.
00:33:07
Pan powiedział do niego.
00:33:10
Wystarczy ci moja łaska?
00:33:17
Grecki czasownik w tym wyrażeniu pan powiedział?
00:33:22
Jest użyty w czasie perfekt, co wskazuje na Final ność podjętej decyzji.
00:33:30
To, co pan powiedział do Pawła, nie podlegało zmianie ani żadnym poprawkom żadnym negocjacjom.
00:33:39
Pan powiedział tak, postanowiłem i tak będzie.
00:33:46
A więc pierwszą rzeczą, którą należy zauważyć.
00:33:50
Jest to, że prośba Pawła w dosłownym tego słowa znaczeniu nie została spełniona.
00:33:58
Cierń nie został zabrany. O to Paweł prosił.
00:34:03
Zamiast tego.
00:34:05
Paweł otrzymał obfitość Bożej łaski.
00:34:12
Rzeczownik łaska występuje 18 razy w 2 liście do koryntian.
00:34:19
I najczęściej odnosi się do niezasłużonej.
00:34:23
Bożej przychylności i jego mocy uzdolnienia jego mocy zaopatrzenia jego mocy wyposażenia.
00:34:34
Do służby.
00:34:38
Pan obiecał Pawłowi.
00:34:40
Że jego łaska będzie dla niego wystarczająca.
00:34:46
Podczas gdy ten cierń musi pozostać.
00:34:51
Jeżeli boża łaska jest wystarczająca, by nas zbawić z naszych grzechów.
00:34:58
To z pewnością jest wystarczająca, aby nas zachować.
00:35:04
I nas wzmocnić w czasie cierpienia.
00:35:10
W chrześcijańskim życiu wiele z naszych błogosławieństw.
00:35:16
Otrzymujemy przez naszą przemianę.
00:35:21
A nie przez zmianę naszych okoliczności?
00:35:28
Kiedy Paweł modlił się trzykrotnie o usunięcie swojego cierpienia, prosił Boga o zastąpienie bólu ulgą.
00:35:41
Daj mi wybawienie z bólu i słabości.
00:35:45
I czasami wiemy, że Bóg dokonuje takiego zastąpienia.
00:35:50
Usuwa smutek i daje pociechę.
00:35:54
Leczy chorobę i obdarza zdrowiem.
00:35:57
Zabiera niedostatek i udziela obfitości zaopatrzenia.
00:36:04
Ale czy zawsze?
00:36:07
W wielu innych przypadkach Bóg.
00:36:11
Zaspokaja nasze potrzeby.
00:36:14
I odpowiada na nasze modlitwy nie przez zmianę okoliczności.
00:36:19
Ale przez.
00:36:21
Zmianę nas.
00:36:24
Bóg zmienia nasze myślenie, zmienia nasz charakter.
00:36:29
Zmienia nas.
00:36:31
Pozostawiając niezmienione okoliczności.
00:36:35
Nie usuwa utrapienia.
00:36:38
Ale daje nam swoją łaskę, aby utrapienie działało na naszą korzyść, a nie przeciwko nam.
00:36:49
Kiedy Paweł modlił się o swój Problem, Bóg dał mu głębszy wgląd w to, co Bóg robi.
00:36:56
Paweł dowiedział się, że ten cierń w jego ciele był darem od Boga.
00:37:02
Co to za dziwny dar?
00:37:08
Bóg chciał uchronić Pawła przed wywyższaniem się nadmiarem.
00:37:14
I cierń był Bożym darem Bożym Sposobem, żeby to właśnie osiągnąć.
00:37:21
I kiedy Paweł zaakceptował swoje utrapienie jako boży dar.
00:37:27
Umożliwiło mu to doświadczenie.
00:37:32
Bożej łaski w jego życiu obfitości Bożej łaski do tego stopnia że Paweł.
00:37:39
Się chlubił wszelkimi swoimi słabościami, ułomnościami czy chorobami. To jest to samo słowo.
00:37:51
Bóg nie zmienił jego sytuacji przez usunięcie cierpienia.
00:37:58
Ale zmienił.
00:38:06
Coś w Pawle dokonała się jakaś głęboka przemiana, kiedy Bóg.
00:38:14
Dodał pewien składnik do tego, co miało miejsce w jego życiu.
00:38:20
Dodał swoją łaskę.
00:38:25
I musimy zadać sobie kochani pytanie.
00:38:29
O co modlimy się, gdy prosimy Boga o jego łaskę.
00:38:35
Czy jesteśmy w stanie spojrzeć na niektóre z naszych słabości ułomności, braków, cierpień, zmagań, doświadczeń? W takim kontekście łaski, jaki Paweł nam tutaj przedstawia.
00:38:53
Bóg nie daje nam swojej łaski.
00:38:57
Tylko po to, abyśmy mogli jakoś znosić.
00:39:01
Nasze utrapienia.
00:39:05
Nawet ludzie nie nawróceni mogą wykazać się wielką wytrzymałością.
00:39:12
Boża łaska chcu zdolni cinas do wzniesienia się ponad nasze okoliczności.
00:39:21
I ponad nasze uczucia.
00:39:24
Oraz sprawić.
00:39:26
Że nasze cierpienia będą nas wspierały?
00:39:31
W celu osiągnięcia bożych celów.
00:39:37
Które są zawsze dobre.
00:39:40
Bóg chce budować nasz charakter.
00:39:44
Abyśmy byli coraz bardziej podobni do naszego Zbawiciela Jezusa Chrystusa.
00:39:52
Boża łaska.
00:39:54
Uzgodniła Pawła nie tylko do zaakceptowania jego utrapienia, ale jak widzimy dalej do radowania się nim.
00:40:02
Do tego stopnia zmieniło się jego myślenie, że już nie prosił, panie, zabierz to, ale mówił. Chwała Bogu za to.
00:40:10
I się z tego prawdziwie cieszył.
00:40:12
Radował mówić z przyjemnością, mówię o tych sprawach.
00:40:16
Zobaczcie, jak radykalnie się zmieniło, coś w myśleniu i postawie Pawła.
00:40:22
Czyż nie potrzebujemy kochani takiej przemiany naszego myślenia.
00:40:29
Czy chcemy tylko zmiany naszych okoliczności?
00:40:34
Żeby było lepiej, łatwiej przyjemniej milej.
00:40:39
Czy tego szukamy na tej ziemi w naszej pielgrzymce do domu ojca?
00:40:45
Czy tak sobie wyobrażamy chrześcijańskie życie, że Bóg będzie nas trzymał w szklanej kuli? Ich ciągle nas chronił przed wszystkimi atakami, problemami, zmaganiami. Czy tak sobie wyobrażamy Bożą łaskę, że boża łaska to wolność od cierpienia, zmagań, trudności, słabości.
00:41:04
Chyba nie czytamy uważnie tych słów.
00:41:08
Jeśli tak myślimy?
00:41:10
Czerpiemy z tego świata?
00:41:13
Wyrywając wiersze z kontekstu i lepiąc sobie psełdo chrześcijańskie wyobrażenie chrześcijańskiego życia.
00:41:27
Bóg chce przede wszystkim budować nasz charakter.
00:41:31
Jego najwyższym celem jest upodobnić nas do obrazu swego syna.
00:41:37
To jest jego najważniejszy pierwszy cel i mam nadzieję, że to jest mój i twój cel, kochany bracie i siostro ponad wszystkie inne jakie mamy.
00:41:47
Żeby być jak Jezus, żeby zjednoczyć jej i mieć udział w jego mocy, ale też w jego cierpieniu.
00:42:02
Boża łaska pozwoliła Pawłowi nie tylko zaakceptować jego cierpienia.
00:42:08
Ale także chlubić się nimi.
00:42:12
Jego cierpienie przestało być tyranem.
00:42:16
Który go kontrolował?
00:42:18
Ale stał się stało się sługą, który pracował dla niego.
00:42:26
Jakie korzyści Paweł mógł czerpać ze swojego cierpienia?
00:42:31
Po pierwsze doświadczał cudownej mocy Chrystusa w swoim życiu i służbie pomimo jego słabości to musiało być niezwykłe. Wiecie, kiedy Paweł uzdrawiał innych, kiedy modlił się o uzdrowienie innych, a sam był pełen jakiś defektów?
00:42:50
Pewnie też nie raz słyszał lekarzu uzdrów samego siebie.
00:42:58
Paweł opisywał swoje ciało jako wątły namiot.
00:43:03
W którym zamieszkała boża chwała i przekształciła go w Święty przybytek.
00:43:12
Wielu kręgach dzisiejszego chrześcijaństwa.
00:43:15
Panuje błędne moim zdaniem przekonanie.
00:43:20
Że Bożą wolą jest, aby wszyscy byli zdrowi i szczęśliwi.
00:43:26
A jeśli uzdrowienie na przykład ciała nie następuje w odpowiedzi na modlitwę, to dlatego, że danej osobie brakuje wiary.
00:43:37
Są tacy, którzy chcą, żebyśmy wierzyli, że u trapiony chrześcijanin jest hańbą dla Boga.
00:43:45
Twierdzą, że jeśli jesteś posłuszny panu i?
00:43:50
Mocno wiarą trzymasz Wszystko, co masz w chrystusie, to nigdy nie będziesz cierpiał.
00:43:57
Takie myślenie.
00:44:00
Jest wyraźnie sprzeczne z doświadczeniem Apostoła Pawła.
00:44:06
Bez wątpienia Paweł miał wielką wiarę.
00:44:11
Ale na jego prośbę o usunięcie ciernia pan powiedział nie.
00:44:17
Moja łaska jest dla ciebie wystarczająca?
00:44:22
Nie jest to odpowiedź, którą chciałby usłyszeć umysł skupiony na sobie.
00:44:30
I na tym.
00:44:31
Co Bóg może zrobić dla mnie?
00:44:36
Jeśli tak myślimy o Bogu?
00:44:39
Że Bóg jest dla nas, że on istnieje dla nas.
00:44:44
To mamy naprawdę coś przewrócone w głowie?
00:44:52
Musimy wyraźnie usłyszeć tą odpowiedź, którą Pan dał Pawłowi.
00:44:58
Aby nasze świadectwo dla świata nie było pozbawione wiarygodności.
00:45:04
I biblijnej rzetelności.
00:45:07
Niestety wielu ludzi dzisiaj.
00:45:10
Głosi w cudzysłowie ewangelię.
00:45:14
W taki sposób.
00:45:16
Że ludzie po tygodniu po miesiącu po roku są zawiedzeni i rozczarowani i pełni pretensji do tego Boga, którego im głoszono, którzy rzekomo miał uczynić ich życie zdrowym, szczęśliwym i bogatym.
00:45:37
To jest inna ewangelia.
00:45:40
I ci, którzy ją głoszą, któregoś dnia staną przed Bogiem i wielce się zdziwią.
00:45:48
Zamiast otrzymać.
00:45:50
Oczekiwanej zapłaty usłyszą słowa surowego napomnienia.
00:45:56
Że nie głosili wiernie Ewangelii Jezusa Chrystusa, która wzywa człowieka przede wszystkim do odwrócenia się od bezbożności.
00:46:06
Do odwrócenia się od grzechu do położenia całej ufności w dziele krzyża, na którym nasz pan cierpiał i umarł z powodu naszego grzechu.
00:46:18
Naszym największym problemem nie jest brak pieniędzy.
00:46:23
Brak zdrowia.
00:46:25
Brak tego czy tamtego w tym, czy tym świecie. Naszym największym problemem jest nasz grzech.
00:46:31
I z powodu grzechu.
00:46:33
Ludzie trafią do piekła.
00:46:36
Nie z powodu tego, że byli trochę chorzy czy ułomni, czy w jakiejkolwiek sferze ograniczeni w tych doczesnych kwestiach.
00:46:47
Jest naszym największym, najstraszniejszym wrogiem.
00:46:52
I nasz Pan przyszedł, aby zbawić swój lud z jego grzechu, umrzeć za nasz grzech, wyzwolić swój lud z jego grzechów.
00:47:04
To jest centrum jego Ewangelii.
00:47:07
I to musimy głosić.
00:47:10
A te inne kwestie.
00:47:13
Owszem, one są częścią Ewangelii i część z nich czytamy. Dzisiaj mamy ich przedsmak. Część z nich doświadczamy już tutaj możemy skosztować mocy niebiańskiego wieku, ale nie jesteśmy jeszcze w niebie.
00:47:28
Nie możemy ludziom obiecywać życia w raju na ziemi.
00:47:33
Tutaj teraz.
00:47:37
Musimy głosić im życie z chrystusem, które jest pełne cierpienia, które jest pełne przeciwności, które jest pełne wezwań do nas, by zapierać się samych siebie, by rezygnować z przyjemności doczesnego życia, żeby wiernie służyć jezusowi.
00:47:57
Taką Ewangelię głosił Jezus.
00:48:01
Mówi, jeżeli chcesz się zajmować swoim życiem, jeżeli chcesz się zajmować swoimi sprawami, to mówi w ogóle, to nie zawracaj głowy parafrazuje.
00:48:11
Oczywiście, ale Jezus mówi, nie jesteś mnie godzien, jeżeli nie chcesz wszystkiego się wyrzec dla mnie, łącznie ze swoim życiem.
00:48:24
Jeśli ktoś chce iść za mną, Jezus mówi, musi się wyrzec wszystkiego na tym świecie.
00:48:31
Czy to jest ewangelia, którą przyjęliśmy?
00:48:34
Czy to jest ewangelia, którą kochamy i którą głosimy?
00:48:39
Czy dajemy ją?
00:48:44
Cielesnym ludziom nie odrodzonym ludziom, którzy znaleźli się w kościele.
00:48:52
I, którzy chcą ewangelię zamienić w zaspokajanie ludzkich żonce.
00:48:59
To nic nowego to nie jest kwestia 21 wieku. To już Apostoł. Juda o tym pisał, że tacy ludzie byli za jego czasów.
00:49:08
I tacy ludzie byli na przestrzeni wieków i tacy ludzie są dzisiaj tacy będą.
00:49:14
Bezbożność będzie się pomnażać, pogłębiać.
00:49:20
Bezbożne myślenie, bezbożne koncepcje Boga i jego Ewangelii.
00:49:29
To nie jest nic nowego?
00:49:31
To jest odwieczne zmaganie Kościoła.
00:49:36
Apostoł Paweł wielokrotnie starał się uświadomić Koryntian om, że cierpienie jest nieodłącznym elementem naśladowania Jezusa.
00:49:48
Ci, którzy służą jezusowi, mają kosztowny skarb.
00:49:54
Z glinianych.
00:49:56
Słabych naczyniach.
00:49:59
Pamiętacie 4 rozdział tego listu, gdzie Paweł mówi, jak to wygląda? Jak to jest iść za jezusem? Jak to jest służyć jezusowi? 4 rozdział od 8 wiersza. Paweł mówi, jest zewsząd jesteśmy uciskani to znaczy z każdej strony są uciski.
00:50:18
Zakłopotani, prześladowani, powaleni, zawsze noszący na swoim ciele śmierć Jezusa zawsze wydawali na śmierć.
00:50:30
Tak wyglądało chrześcijaństwo pierwszego wieku.
00:50:35
A jednak mówi.
00:50:37
Nie jesteśmy po gnębieni?
00:50:40
Nie jesteśmy zrozpaczeni, nie jesteśmy opuszczeni.
00:50:44
Nie jesteśmy pokonani, ale niosący życie Jezusa.
00:50:50
A więc widzimy te 2 strony.
00:50:52
Chrześcijańskiego życia.
00:50:55
Z jednej strony masa problemów doświadczeń, zmagań, sytuacji wydających się bez wyjścia, a z 2 strony łaska boża życie Jezusa, jego pocieszenie, jego uzdolnienie.
00:51:10
Jedno i 2 jest prawdą.
00:51:14
I to jest niezwykle ważne, żebyśmy przyjęli całą Ewangelię. Obie strony medalu obie części tej Ewangelii, które są ze sobą nierozłącznie złączone.
00:51:30
Tam gdzie obfituje ludzka siła?
00:51:34
Można przeoczyć bardzo łatwo można przeoczyć albo zlekceważy.
00:51:41
Boże działanie.
00:51:43
Dziś objawienie jego mocy, jeśli jest dużo ludzkiej siły ludzkiej inteligencji, ludzkich możliwości, na tym dużo łatwiej nam się skupić i to dostrzec i to chwalić niż Boga, który dał te wszystkie rzeczy, który spośród nich udziela swej łaski działa.
00:52:02
Ale tam, gdzie ludzka siła zawodzi?
00:52:06
Wyraźnie widać, że moc pochodzi od Boga.
00:52:12
Boża siła manifestuje się w całej swej pełni wpośród ludzkiej słabości.
00:52:20
Nie wpośród ludzkiej mocy nie mówię, że tam się nie objawia.
00:52:25
Ale Paweł mówi w całej pełni objawia się w słabości.
00:52:30
Najlepiej najpełniej objawia się, kiedy człowiek jest słaby.
00:52:37
Słabość jest słowem, które aż 10 razy pojawia się w ostatnich 3 rozdziałach tego listu.
00:52:45
Jest to określenie kruchości ludzkiej egzystencji w obliczu przeciwności, jakie towarzyszą głoszeniu Ewangelii.
00:52:57
Co jasno wynika z odniesienia do zniewag trudów prześladowań i trudności, o których Paweł mówi w 10 wierszu.
00:53:08
I to stwierdzenie Pawła może być dla nas zaskakujące.
00:53:14
Boża moc.
00:53:17
Nie wypiera słabości.
00:53:20
Ani jej nie pokonuje.
00:53:23
Wręcz przeciwnie.
00:53:26
Słabości człowieka.
00:53:29
Boża moc.
00:53:31
Dochodzi, czy objawia się w pełni swej mocy?
00:53:37
Chodzi o to, jak Bóg objawia swoją moc.
00:53:41
Paweł zrozumiał, że boża moc najskuteczniej ujawnia się.
00:53:47
W ludzkiej słabości poprzez tą słabość.
00:53:51
Nie chodzi o to, że teraz mamy pielęgnować nasze słabości.
00:53:57
Słabość sama w sobie.
00:54:00
Niczego nie udoskonali.
00:54:03
Natomiast my po prostu mamy te słabości i musimy ich szukać bardzo i nie musimy ich pielęgnować. One po prostu są.
00:54:12
Chodzi o to, żeby do nich właściwie podejść.
00:54:15
Żeby modlić się Boże, co ty chcesz zrobić przez tą słabość? W jaki sposób chcesz to wykorzystać? Ja ci oddaje to, jeśli chcesz, zabierz to, jeżeli taka jest twoja wola usuń, to ale jeśli nie.
00:54:30
Jeśli masz inny Plan, pomóż mi to zaakceptować. Pomóż mi się poddać, pomóż mi przyjąć to jak chcesz mnie używać wpośród mojej słabości, w pośród moich braków, w pośród moich ograniczeń.
00:54:44
Żeby twoja chwała była widoczna, nie moja siła, a nie moja zdolność.
00:54:50
Żeby twoje imię było wywyższony w moim życiu, a nie żeby ludzie mnie chwalili za to, czego ja dokonałem.
00:55:00
Przytoczę kolejną postać innego króla.
00:55:04
Króla Jeho szafa ta.
00:55:08
Jego historia jest zapisana w 2 księdze kronik w 20 rozdziale część jego historii.
00:55:15
Czytamy tam wierszu 10 i kolejnych, że amunicji moa bici i mieszkańcy Pogórza Sage Najechali Królestwo Judy za czasów króla Jeho Szafa ta.
00:55:29
Posłuchajcie modlitwy tego pobożnego króla i zadajmy sobie pytanie, czy my się tak modlimy?
00:55:35
Czy my tak przychodzimy do Boga, czy my mamy taką postawę jak ten król?
00:55:41
Yaha szafa.
00:55:43
Jak on się modlił, posłuchajcie jego słów. Oto król i król Judy staje przed swoim ludem i oczywiście staje przed Bogiem w obliczu swojego ludu, który wiecie, jest w obawie co to będzie, co to będzie cool?
00:55:57
Nie bójcie się, dam Rady, mamy, wojsko, mamy yy armaty, mamy rakiety, poradzimy sobie zaraz ich tu wszystkich rozgromi my tak nie coje hasza fat mówi.
00:56:09
Boże, nasz.
00:56:11
Boże, nasz czy nie pośpieszysz nam z pomocą?
00:56:15
Nie mamy bowiem sił.
00:56:18
Tak się modlił. Jarosław, jesteśmy słabi, nie mamy sił, brak nam sił, by sprostać tej potężnej armii, która nadciąga przeciwko nam.
00:56:29
Nie wiemy co robić.
00:56:32
Tak się modlił. Nie wiemy co robić, nie mamy sił, brak nam sił. Nie wiemy co robić.
00:56:38
Dlatego nasze oczy kierujemy ku tobie?
00:56:47
To jest modlitwa Bożego Człowieka.
00:56:50
Która na którą Bóg w cudowny sposób odpowiedział.
00:56:55
Nie musieli podnieść żadnej żadnego miecza żadnej włóczni żadnego łuku.
00:57:03
I oglądali zniszczenie tej Wielkiej armii.
00:57:08
Dlatego, że wyznali swą słabość jako szafa wyznał w imieniu Bożego ludu słabość i to, że nie wie co robić, nie wie, jak sobie z tym poradzić.
00:57:24
Patrząc na wielkich bożych ludzi?
00:57:27
Starego Testamentu.
00:57:29
Widzimy, jak Bóg często ich wypalał w piecu różnych bolesnych doświadczeń.
00:57:37
Aż doszli do miejsca naprawdę doskonałości. Można powiedzieć, wierzę i zaufaniu Bogu. Pamiętacie Józefa sprzedanego przez swoich braci z skazanego? Niesłusznie.
00:57:54
Fałszywe świadectwo żony poty Fara.
00:58:01
Siedział przez lata w więzieniu.
00:58:04
I kiedy przyszedł jego dzień, kiedy stanął przed faraonem, pamiętacie, jak to było, kiedy faraon wezwał i mówi, Słuchaj, miałem sen i nikt nie może mi wyjaśnić, ale słyszałem, że ty potrafisz.
00:58:16
Słyszałem, że ty możesz, co Józef powiedział, to ono pewnie, że mogę. Jestem wykłada cham snów już w różnym ludziom. Wyłożyłem więzieniach. Proszę moja wizytówka.
00:58:26
Nie Józef stanął przed nim powiedział Faraonie, nie potrafię.
00:58:32
Nie potrafię wyłożyć znów, ale Bóg da ci wyjaśnienie twojego snu, bo ja nie potrafię.
00:58:39
Ja nie potrafię.
00:58:41
Ale Bóg ci da wyjaśnienie stanu widzicie postawy Józefa? On doszedł do miejsca, w którym wiedział, że on niepoprawnie? Nie, nie myślę o sobie, że jest wielkim wykłada cham znów.
00:58:52
Wiedział, że jest słabym człowiekiem, który nic nie może, ale wiedział, że Bóg może i że Bóg jest w stanie mu objawić.
00:59:00
I kiedy staną przed faraonem?
00:59:03
Nie wypchnął do przodu w swojej piersi i nie mówił o swoich osiągnięciach i o swoich sukcesach wykładania snów.
00:59:12
Ale mówi, ja nic nie mogę.
00:59:17
I takimi ludźmi, takimi ludźmi bóg się najlepiej posługuje.
00:59:22
Którzy nie myślą o sobie, że mogą, że potrafią, nie patrzą na swoje atuty.
00:59:27
Ale patrzą na wielkość swojego Boga na jego możliwości i mówią, ja Jestem tylko glinianym naczyniem Jestem tylko słabym człowiekiem, prostym chłopakiem ze wsi.
00:59:38
Nie mogę sam z siebie, nawet nic mądrego pomyśleć ani powiedzieć.
00:59:43
Nie mam siły, brak mi sił.
00:59:46
Nie radzę sobie z wieloma rzeczami. Nie rozumiem wielu rzeczy.
00:59:50
Ale mój Bóg może mnie użyć?
00:59:53
Nie ze względu na moją siłę, nie ze względu na moją wielkość, ale ze względu na swoją wielką łaskę.
01:00:04
Patrzę, że już czas przekroczyłem, który planowałem, więc.
01:00:08
Zakończę jeszcze jedną króciutką historię.
01:00:13
W nadzieji, kochani.
01:00:15
Że zobaczymy w niej?
01:00:19
Że Bóg.
01:00:21
W swojej mądrości suwerenności i łaskawości.
01:00:28
Nie potrzebuje ludzi wielkich, żeby dokonać wielkich rzeczy.
01:00:34
Pewna prosta służąca.
01:00:37
Pewnego dnia, gdy nawróciła się do Pana Jezusa.
01:00:42
Przeczytała o milionach ludzi w Chinach.
01:00:47
Którzy nie słyszeli w życiu nawet imienia Pana Jezusa.
01:00:54
I modliła się.
01:00:56
O tych ludzi i pytała różnych swoich znajomych.
01:01:00
Czy znacie kogoś, kto tam pojechał by i głosił im ewangelię? Ona była taką, wiecie małą will prostą dziewczyną miała na imię glade.
01:01:11
I miała krótkie, proste, czarne włosy. Zawsze się tym przejmowała, że jest taka mała. Jest taka słaba i taka brzydka, bo tam wszystkie takie miała piękne, miały loki Blond i tak dalej, a ona w tej Wielkiej Brytanii taka mała czarna.
01:01:29
I tak się tak troszeczkę myślała pani bożenie, mógłbyś trochę moich tych włosów tam trochę wydać mi więcej i pokręcić się trochę, żebym tak ładniej wyglądała, że mnie była taka szkaradna.
01:01:41
Poszła do biura Misyjnego w końcu, bo nikt nie był chętny. Nikt nic nie wiedział. Nikt tam nikt nie chciał ze znajomych jechać za poszła do do Biura Misyjnego i zapytała.
01:01:53
Ja wiem, że Jestem taka mała i niewykształcona i II może nie wyglądam jakoś, ale chciałabym pojechać tam do tych Chin i opowiedzieć tym ludziom panu jezusie, który mnie zbawił, który mnie tak ukochał.
01:02:06
I oni tak z nią bardzo miło uprzejmie rozmawiali, ale powiedzieli, Słuchaj ty się.
01:02:10
W ogóle nie nadajesz?
01:02:13
Ty po prostu się nie nadajesz, ty tam zginiesz?
01:02:19
I ona.
01:02:21
Odeszła taka troszkę podłamana, ale dobra zaczęła z oszczędzać. Wiecie, pracowała jako służąca, sprzątała u ludzi i musiała zebrać w tamtych czasach fortunę, żeby kupić bilet na pociąg, żeby przejechać przez całą Europę Rosji i tam z tyłu jest tam wojna się toczyła między Japonią a Chinami.
01:02:42
I ona ci łała te pieniądze?
01:02:45
Bóg w cudowny sposób pomógł jej je szybko uciułać. Myślę, że to będzie 2 lata. Trwało to w ciągu nawet nie rok Uciułał, a te pieniądze i za te wszystkie pieniądze, które miała miała tylko jakiś tam grosik sobie zostawiała Wszystko, co tylko zaoszczędziła, to niosła tam od razu na kolei. Składała tam te pieniądze w depozycie, aż uzbiera tą kwotę, którą potrzebowa na.
01:03:04
Zakup tego biletu.
01:03:06
I pojechała tam wsiadła do tego pociągu Ice torebką i miała jeszcze jakiś garnek przyczepiony i czajnik. I tak pojechała na misję.
01:03:18
Czy myślicie, że Bóg kogoś takiego może użyć na miss kto nie zna języka, kto nie ma jakiejś przygotowania językowego, który nie ma wiecie w wieszadłowego po prostu żadnych po ludzku biorąc możliwości.
01:03:33
A poszukajcie sobie wpiszcie sobie glades.
01:03:37
Podam wam później nazwisko, nie chce przekręcić. Nie Jestem pewien następnym razem.
01:03:44
I zobaczycie, czego ta kobieta dokonała, znaczy Bóg, czego dokonał przez nią w Chinach.
01:03:51
Ilu ludzi poznało ewangelię?
01:03:55
To ilu ludzi była w stanie dotrzeć?
01:03:59
Wiecie, jak przyjechała do Chin i zobaczyła te małe chinki z prostymi czarnymi włosami.
01:04:05
Pomyślała, Boże, kochany, toż to ja teraz już rozumiem o co to Wszystko chodzi, czemu ja tyle lat się tak zżymał am?
01:04:15
A to to tutaj dla mnie miałeś miejsce, to ja tutaj miałam przyjechać. Tak.
01:04:23
Bóg jest niezwykły.
01:04:25
Bóg jest cudowny.
01:04:28
Bóg nie szuka ludzi, którzy mogą mu coś zaoferować sami z siebie.
01:04:33
Bóg szuka ludzi, którzy mu samych siebie zaoferują tacy jacy są.
01:04:38
Ze wszystkimi słabościami, ułomnościami, brakami i niemożność ami.
01:04:46
Jego moc.
01:04:47
Objawia się w słabości.
01:04:51
Pomyśl, że być może to właśnie twoje słabości są twoim największym atutem w pracy dla Boga i w służbie dla niego.
01:05:02
Czy kiedyś przyszło ci coś takiego do głowy?
01:05:06
Że to nie twoje zdolności, nie, to twoje największe umiejętności. Nie neguję ich, nie umniejszam ich wartości, ale właśnie być może twoje słabości są czymś czym najbardziej powinieneś się chlubić.
01:05:21
Bo w nich właśnie boża moc może się najbardziej objawić.
01:05:27
Powstańmy kochani do modlitwy.
01:05:39
Kochany panie.
01:05:41
Mów do naszych serc, prosimy.
01:05:45
Pomóż nam.
01:05:48
Rozmyślać nad tym, co mówisz do nas, Pomóż nam rozważać twoje słowo.
01:05:56
Przemyśli wać je i niechaj twój Duch Święty wykonuje w nas pracę, której żaden człowiek nie może dokonać.
01:06:09
Głębokiej pracy twojego ducha w naszych sercach?
01:06:14
Aby zmienił nasze myślenie, aby pomógł nam.
01:06:20
Myśleć po twojemu?
01:06:24
Nie w sposób naturalny cielesny.
01:06:30
Ale właśnie ten oświecony.
01:06:34
Przemienione, przekształcony.
01:06:40
Panie, mów do nas prosimy, mów do nas i pomóż nam.
01:06:45
I dzisiaj usłyszeć Twój głos?
01:06:49
I pójść za twoim głosem?
01:06:52
Pójść dalej?
01:06:58
Twoje łaskawe działanie w każdym z naszych serc.
01:07:08
Zachęcam jeszcze kochani do modlitwy.